فناوری اطلاعات

آخرین دستاورد فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات

آخرین دستاورد فناوری اطلاعات

تفاوت CRM مایکروسافت با نرم افزارهای دیگر


اگر بخواهیم تفاوت نرم افزار مایکروسافت را با بقیه CRM های دنیا بدانیم و اینکه چرا نرم افزار مایکروسافت رتبه اول CRM های دنیا است. شما اول باید بدانید CRM چیست؟

اولین تفاوتی که بین نرم افزار CRM مایکروسافت با دیگر نرم افزارهای جهان وجود دارد در نام نرم افزار نوشته شده است: Microsoft Dynamics CRM که خود کلمه Dynamics قدرت نرم افزار را دارد بیان میکند. تنها شرکت نرم افزاری که در دنیا قدرت تولید نرم افزار Dynamics را در دنیا دارد غول نرم افزاری جهان یعنی شرکت مایکروسافت.

Dynamics CRM یعنی چه؟

Dynamics به معنی پویا و قابل تغییر بودن نرم افزار است. یعنی شما میتوانید این نرم افزار آنطور که دوست دارید برای کسب و کار خود حالت دهید.
در نرم افزار Dynamics CRM شرکت مایکروسافت یک چارچوبی مشخص کرده است که ستون های نرم افزار به شمار میروند و شما میتوانید بر روی همین ستون ها نرم افزار ایده آل کسب و کار خود را طراحی کنید و بسازید. آنوقت نرم افزار Dynamics CRM کاملا برای شغل شما شخصی سازی شده است. همانند اینکه شما نرم افزاری مخصوص سازمان خود طراحی کرده اید.

چگونه Dynamics CRM برای سازمان ما شخصی سازی میشود؟

مایکروسافت به دلیل قدرت در برنامه نویسی بی نهایت ابزار در این نرم افزار قرار داده است که شما بدون داشتن دانش برنامه نویسی میتوانید از این ابزارها استفاده کنید و نرم افزار را برای خود شخصی سازی کنید. چند مورد از آن را در پائین ذکر میکنیم:
۱- هر کاربر توانایی این را دارد که محیط نرم افزار را برای خود شخصی سازی کند.
۲- هر کاربر توانایی اینرا دارد که گزارشات منحصر بفرد خود را بسازد.
۳- هر کاربر توانایی آنرا دارد که بخشی از کارهای خود را به عهده نرم افزار بسپارد.
۴- و موارد بسیار دیگر…

اگر تجربه شما با نرم افزار حسابداری را وارد این بحث کنیم، شما در نرم افزار حسابداری فقط توانایی آنرا دارید که گزارشات و در محیطی کار کنید که شرکت سازنده نرم افزار حسابداری تعین کرده است. اما در نرم افزار CRM مایکروسافت چنین نیست شاید شما بخواهید در هنگام ورود به نرم افزار ابتدا وارد بخش خاصی که مربوط به شما هست بشوید.

اجرای گردش کار کاملا حرفه ای برای ساماندهی کارها در نرم افزار!

توانایی که در نرم افزار مایکروسافت وجود دارد این است که شما میتوانید لیستی از کارها را در آن تعریف کنید. مثال:

۱- اگر سفارش بالای ۱۰ میلیون بود باید مدیر فروش آنرا تائید کند و سپس به واحد تولید برود.
۲- اگر ایمیلی دریافت شد که موضوع آن دارای چنین کلماتی بود، فلان کارمند فروش را مطلع کن تا بقیه کارها را انجام دهد.
۳- بعد از هر دوره زمانی که من تعریف میکنم اگر مشتریانی چنین ویژگی هایی که من میگویم داشتند نرم افزار تو باید به من بگویی تا یک تماس با آن بگیرم
۴- نرم افزار اگر مشتری قصد خرید از من را داشت و من حواسم نبود در این بازه زمانی که تعریف میکنم به من یادآوری کن
۵- و هزاران کار دیگر که در شغل شما به نظر شما میرسد.

از دیگر تفاوت های نرم افزار مایکروسافت با سایر نرم افزارها

شما در نرم افزار مایکروسافت اجازه دارید بی نهای منو بسازید ، بی نهایت فرم بسازید و تمامی این فرم ها را با نقشه تجاری خود به هم ارتباط دهید. در نرم افزار مایکروسافت فرم های اصلی که مربوط به ساختار علم CRM میشوند کاملا گنجانده شده و حالا شما میتوانید تمامی ریزه کاری های کسب و کار خود را وارد نرم افزار کرده و به همدیگر ارتباط دهید. مثال:

شما همیشه سفارشاتی را از مشتری دریافت میکنید (قابلیت ثبت سفارش در بعضی از نرم افزارهای CRM وجود دارد. ) حال شما میخواهید تمامی مواردی را هم که به این سفارش ربط دارند را وارد سیستم کنید. یعنی میخواهید بدانید کدام باربری این سفارش را میبرد و توسط کدام راننده با چه کامیونی و شماره پلاک و مشخصات راننده و اینکه چه کارمندان و اشخاص دیگری در این سفارش تاثیر گذارند. پرکردن هزینه های جانبی این سفارش و هر موردی که در شغل شما است و به ذهنتان خطور میکند.

به این نکته توجه کنید که CRM یک علم و تکنیک است و صرفا یک نرم افزار نیست. کمپانی اعظم مایکروسافت تمامی نیازهایی که مشاغل میتوانند داشته باشند را محاسبه کرده است و ابزارهایی که لازم است را برای آنها قرار داده تا نرم افزار را با شغل خود سازگار کنند. به همین دلیل شما تمامی ماژول هایی که مربوط به تکنیک CRM است و ابزارهای جانبی برای کارکرد بهتر را در اختیار دارید. متاسفانه بعضی از نرم افزارهای تولید داخل قسمتی از نرم افزار را میفروشند و برای هر قابلیتی که شما بخواهید اضافه کنید مبلغ هنگفتی دریافت میکنند که آنوقت شما نمیتوانید بگوئید CRM دارید باید بگوئید CRM ساختید.

رابط کاربری آسان از ویژگی های Dynamics CRM

مطمئنا همه کارمندان شما با ویندوز کار میکنند و در کنار ویندوز ب نرم افزار آفیس هم کار کرده اند. میخواهید بدانید چه کسانی میتوانند با نرم افزار CRM مایکروسافت کار کنند؟ آنهایی که که بلد هستند با اینترنت کار کنند. چه کسانی میتوانند با CRM مایکروسافت حرفه ای کارکنند؟ آنهای که بلد هستند با نرم افزارهای آفیس همچون Excel و outlook کارکنند.
محیطی کاملا آشنا برای هر کاربر که با مدتی زمان میتواند خود را با نرم افزار عادت دهد.

امکانات نرم افزار CRM

امکانات نرم افزار CRM

بدیهی است که وجود مشتری عامل بقای هر شرکتی است. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برای هر کسب و کاری لازم است. با استفاده از CRM پرنیان که بر پایه CRM مایکروسافت و با قابلیت های ذیل ارایه می شود. می توانید نگاه جامع و دقیقی از شیوه ارتباط با مشتریان خود بدست آورید و آن را بهبود بخشید و نتیجه اقدامات خود را ارزیابی کنید.

  • در حوزه بازاریابی

    • تعریف کمپین های تبلیغاتی
    • تعریف لیست های بازاریابی
    • انجام و ثبت فعالیت های انبوه (مانند ارسال کاتالوگ برای 100 مشتری بالقوه)
    • تعریف محصولات
    • ثبت و تعریف بروشورهای فروش
  • در حوزه فروش

    • مدیریت اطلاعات مشتریان بالقوه
    • مدیریت اطلاعات مشتریان حقیقی و حقوقی
    • مدیریت اطلاعات رقبا و تعیین اینکه کدام رقیب فرصت تجاری را برنده شده است.
    • ایجاد ارتباط بین مشتریان و تعریف نقش آن ها
    • ثبت کلیه فعالیت های صورت گرفته برای مشتری بالقوه و فعلی شامل ارسال نامه، تماس تلفنی، ارسال فکس، ارسال ایمیل
  • در حوزه خدمات پس از فروش

    • مدیریت انواع قرارداد
    • برنامه ریزی ارایه خدمات در تقویم فعالیت های خدماتی پرسنل بخش خدمات پس از فروش
    • مدیریت دانش در حوزه سوالات متداول و روش های پشتیبانی و ....
    • هدف گذاری در حوزه نحوه ارایه خدمات، رضایت مشتریان ، درآمد حاصله و غیره و سنجش آن
  • مدیریت کاربران

    • امکان مدیریت دسترسی به اطلاعات در سطح کاربر ایجاد کننده آن
    • امکان تعریف واحدهای سازمانی و تعریف دسترسی کاربران در حوزه واحد خود
    • قابلیت تعریف نقش های مختلف و انتساب کاربران به نقشه یا نقش های مناسب
    • امکان کنترل کامل دسترسی کاربران به امکانات و داده ها
  • گزارشات

    • قابلیت تعریف داشبوردهای مدیریتی در سطوح مختلف
    • وجود گزارشات آماده شده لیستی و چاپی در بخش های مختلف سیستم
    • مجهز به گزارش ساز Microsoft Report Builder و امکان ایجاد گزارشات متنوع و پارامتری
  • یکپارچگی با آفیس

    • امکان استفاده همزمان به صورت وب و یا به شکل افزونه در Microsoft Outlook
    • پشتیبانی از دسترسی آفلاین به اطلاعات در Outlook
    • قابلیت Map شدن و همگام شدن امکانات Outlook نظیر تقویم، وظایف، دفترچه تلفن با CRM
    • امکان ارسال مستقیم ایمیل ها به مشتریان از محیط CRM
    • قابلیت تهیه متن نامه های تبلیغاتی با کمک امکانات Word Mail Merge
    • امکان تنظیم زمان هشدار برای وظایف و نمایش آلارم توسط Outlook
  • سایر ویژگی ها

    • مجهز به نسخه موبایل برای استفاده در گوشی های هوشمند و تبلت ها
    • امکان صادر کردن اطلاعات به فرمت هایی نظیر Excel و Word
    • امکان استفاده از مایکروسافت شیرپوینت به عنوان ابزار مدیریت مستندات مشتریان
    • امکان اتصال به سیستم تلفنی سازمان و نمایش تاریخچه تماس های مشتریان
    • پشتیبانی از مرورگرهای IE, Firefox و

مزایای نرم افزار CRM

مزایای نرم افزار CRM

انعطاف پذیری بالا

قابلیت سفارشی سازی و تطبیق با نیازهای سازمان یکی از اصلی ترین ویژگی های CRM می باشد. امکاناتی نظیر افزودن فیلد اطلاعاتی به فرم ها، تعریف موجودیت های جدید، ایجاد گزارش، ساخت گردش کارهای متنوع در کنار قابلیت های برنامه نویسی بر پایه SDK، شرایطی را فراهم آورده است که به میزان زیادی می توان قابلیتهای CRM را با نیازمان سازمان منطبق ساخت.

یکپارچگی کامل با outlook

یکپارچگی کامل نرم افزار CRM با Outlook امکان دسترسی به همه امکانات CRM را از طریق Outlook فراهم می کند. و بدین ترتیب کاربر می تواند از رابط کاربری واحد Outlookبرای کار با ایمیل ها، جلسات، وظایف، CRM و اتوماسیون اداری استفاده نماید.

مجهز به داشبورد

با استفاده از نرم افزار CRM امکان ساخت چارت ها و داشبوردهای متنوعی بر اساس داده های CRM وجود دارد. مواردی چون پیش بینی فروش، الگوهای خرید مشتریان، تاریخچه فروش و ... برای شفاف سازی شاخص های کلیدی عملکرد بر روی حوزه های مختلف اطلاعات مشتریان

نسخه موبایل

نرم افزار CRM جز معدود برنامه هایی است که دارای رابط کاربری مطابق با موبایل ها و تبلت ها می باشد. که این قابلیت در ترکیب با ویژگی پشتیبانی از مرورگرهای مختلف امکان استفاده از نرم افزار را در هر مکانی و با هر وسیله ای اعم از پی سی، لپ تاپ، موبایل و تبلت را فراهم می کند.

نسخه آفلاین

یکی از ویژگی های فوق العاده نرم افزار CRM امکان استفاده از آن به صورت آفلاین است. این ویژگی باعث می شود در زمان هایی که در جلسه خارج از شرکت هستید و یا ماموریت کاری دارید و به شبکه و یا اینترنت دسترسی ندارید باز هم بتوانید از قابلیت ها و اطلاعات CRM استفاده نمایید.

گردش کار

با ویژگی گردش کار نرم افزار CRM می توانیم فرآیندهای کسب وکار در حوزه ارتباط با مشتری را طراحی و توسعه دهیم. بهترین نوع استفاده از این قابلیت برای مکانیزه کردن فعالیت هایی است که در پی وقوع یک رویداد بایستی انجام شوند و ممکن است کاربر انسانی آن را فراموش نماید. به عنوان مثال زمانی که برای یک مشتری فاکتوری در سیستم صادر می شود انتظار داریم به صورت خودکار یک نسخه از طریق ایمیل برای وی ارسال شود. و همچنین پیامکی برای اطلاع رسانی نیز برای وی فرستاده شود و در نهایت قراردادی در CRM ثبت شود تا خدمات پس از فروش به این مشتری بر اساس آن توسط پشتیبانی انجام شود. تمامی این فعالیت ها را با طراحی یک گردش کار انجام می شود.

فرم ساز

به منظور تطبیق ویژگی های نرم افزار CRM بر نیازها و خواسته های سازمان می توان موجودیت های (فرم های) موجود را تغییر داد و یا موجودیت های جدیدی تعریف کرد. در تعریف متادیتا (فیلدها) علاوه بر تعیین نوع داده مانند رشته ای، عددی، تاریخ و ... می توان قوانینی نیز تعریف نمود مثلا برخی از فیلدها فقط یک بار قابل نوشتن هستند مانند شماره سفارش و یا بعضی دیگر فقط خواندنی هستند.

گزارش ساز

نرم افزار CRM با Reporting service مایکروسافت کاملا یکپارچه می باشد و می توان گزارشات متنوعی با استفاده از Report Builder طراحی نمود و در سیستم قرار داد.