فناوری اطلاعات

آخرین دستاورد فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات

آخرین دستاورد فناوری اطلاعات

افزایش بازدید سایت با کمک سئو

تولبار، مخفف این چهار عبارت است: تولید محتوا، بهینه سازی محتوا، ارتباط سازی و رصد.

چهار مرحله روش تولبار به صورت خلاصه چنین است:

۱- تولید محتوا: در هر هفته دو پست برای انتشار در سایت آماده کنید.

۲- بهینه سازی محتوا: پست ها را قبل از انتشار باید بهینه سازی کنید. بهنیه سازی یعنی انجام تنظیماتی روی پست ها که باعث شود گوگل آنها را در رتبه های بالاتری قرار دهد.

۳- ارتباط سازی: پس از انتشار، ممکن است پست ها به رتبه مناسب یا به بازدید دلخواه دست پیدا نکنند.در این صورت، باید کاری کنیم که سایت های معتبر و موفق به پست های ما لینک بدهند.

۴- رصد: در حین انجام فعالیت های بالا، باید به صورت هفتگی آمار بازدید سایت را کنترل کنید.

در ادامه به توضیح کامل هر یک از مراحل گفته شده می پردازیم.

۱- تولید محتوا

در روش تولبار، مهمترین کار شما تولید محتواست. (می بینید که بیشترین حروف در نام این روش، به تولید محتوا اختصاص داده شده است: تول) در کسب و کار اینترنتی، حتی اگر محصولاتمان فیزیکی هم باشد، برای دیده شدن در گوگل باید مرتباً محتوای جدید منتشر کنیم.

برنامه ای بریزید که در هفته، دو پست در سایت تان منتشر کنید. بعد از سه ماه، سایت تان ۲۵ پست خواهد داشت. اگر این پست ها را طبق اصولِ سئو تولید کرده و سپس بهینه سازی کنید، به دست آوردن هزار بازدید کننده آسان می شود.

برنامه ماهانه تولید محتوا

  • انتخاب کلمات کلیدی محوری سایت: برای سایت تان لیستی ۱۰۰ تایی از کلمات کلیدی تهیه کنید. این کار حدوداً  ۴ ساعت طول می کشد. لیست ممکن است در بررسی های بعدی تغییر کند.
  • انتخاب موضوع برای ۸ پست، طبق لیست کلمات کلیدی: هر هفته باید دو پست تولید کنید. بنابراین باید ۸ موضوع برای آن ماه در نظر بگیریم. موضوعات را با مراجعه به لیست کلمات کلیدی استخراج کنید.
  • انتخاب یکی از موضوعات از لیست برای تهیه مطلب درباره آن
  • اختصاص یک کلمه کلیدی از لیست کلمات به آن پست
  • تهیه پیش نویس پست در Word
  • انتخاب تصاویر مناسب 
  • تنظیم حجم و اندازه تصاویر 

۲- بهینه سازی محتوا

تولید محتوای عالی، بسیار خوب است؛ اما کافی نیست. پس از آماده سازی یک پست، و قبل از فشردن دکمه انتشار، باید تنظیماتی روی آن انجام دهیم. به انجام این تنظیمات بر روی پست ها، برای بالابردن رتبه آنها در گوگل و افزایش بازدید، بهینه سازی می گوییم.

دستورالعمل بهینه سازی پست ها

  • نصب یک افزونه سئو ( پیشنهاد ما افزونه Yoast است)
  • کپی کردن متن نوشته از Word به وردپرس
  • انتخاب و بهینه سازی عنوان پست و چک کردن قوانین سئو برای انتخاب عنوان مناسب
  • انتخاب کلیدواژه کانونی و وارد کردن آن در افزونه (کلیدواژه کانونی، همان کلمه کلیدی محوری پست است. البته ممکن است در این مرحله آن را تغییر دهید)
  • نوشتن توضیحات متا در افزونه
  • نوشتن چند برچسب مناسب برای پست
  • اختصاص یک دسته مناسب برای پست
  • چک کردن پیام های افزونه Yoast و رفع مشکلات احتمالی
  • انتشار پست در سایت

۳- ارتباط سازی

در زبان فنی سئو، به فعالیت هایی که باعث می شود به سایت ما لینک داده شود، لینک بیلدینگ گفته می شود. ما به آن ارتباط سازی می گوییم.  اگر پست هایی منتشر کنیم که ارزش به اشتراک گذاری داشته باشد، دیگران به آنها لینک می دهند. این کار علامتی است به گوگل که مطالب ما با ارزش است و باعث افزایش اعتبار و رتبه سایت مان می شود. البته سایت های لینک دهنده باید خود معتبر بوده و حوزه کاری شان مرتبط با سایت ما باشد.

چگونه از دیگران لینک بگیریم؟

روشهای مختلفی برای گرفتن لینک وجود دارد:

  • تولید محتوای با کیفیت:  این روش موثرترین کار در گرفتن لینک است. اگر مطالب ما ارزش خواندن و به اشتراک گذاری داشته باشد، دیگران خودشان به آنها لینک می دهند.
  • نوشتن پست های مهمان:  می توانیم برای سایت ها یا وبلاگ های دیگران مطلب بفرستیم تا با نام خودمان در آنجا منتشر شود. فراموش نکنیم در آخر پست، به سایت خود لینک بدهیم. برای این کار حتماً سایت های معتبر حوزه کاری تان را انتخاب کنید.
  • سایت های دوستان: از آنها بخواهیم به صفحه اول یا یکی از پست های مهم ما لینک بدهند.
  • تبادل لینک: به سایت های همکار پیشنهاد بدهید که بین خود لینک ردوبدل کنید. آنها به سایت شما لینک بدهد و شما به سایت آنها.
  • شبکه های اجتماعی:  محیطی خوب یرای انتشار محتوا هستند. بخشی از پست های خوب سایت را در این شبکه ها منتشر کنید و به آن پست در سایت تان لینک بدهید. یک عکس یا ویدئوی کوتاه و جذاب در اینستاگرام (همراه با لینک) می تواند تعدادی قابل توجه بازدید کننده به سایت بیاورد.

البته از نظر گوگل، شبکه های اجتماعی فیسبوک و گوگل پلاس ارزش بیشتری دارند. توصیه می کنیم برای سایت تان اکانت فیسبوک و گوگل پلاس بسازید. همراه با انتشار پست های هفتگی در سایت، بخشی از آنها را نیز در این دو شبکه به اشتراک بگذارید.

 لینک هایی که از سایت های دیگر می گیرید، باید بهینه سازی شود. یعنی متن آنها شامل کلمه کلیدی محوری پست مقصد باشد. قوانین بهینه سازی لینک را اینجا بخوانید.

۴- رصد

با هر فعالیت سئو، باید مرتباً تاثیر آن را بر سایت خود اندازه گیری کنید. لازم است به صورت هفتگی، آمار بازدید سایت را چک کنید.

ابزارهای تحلیل آمار بازدید سایت

معتبرترین ابزارهای تحلیل ترافیک سایت، مربوط به خود گوگل هستند: گوگل آنالیتک و گوگل وبمستر تولز.

این ابزارهای آنلاین و رایگان، ترافیک ورودی به سایت را به دقت گزارش می کنند. اینکه در هفته یا ماه اخیر چه تعداد بازدید داشتید؛ بازدیدکننده ها از کجا آمده اند؟ از گوگل، سایت های دیگر، یا خودشان مستقیماً وارد سایت شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد