فناوری اطلاعات

آخرین دستاورد فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات

آخرین دستاورد فناوری اطلاعات

dasylab

dasylab یکی از نرم افزارهای معروف جمع آوری ، کنترل و نمایش داده میباشد ( data logger) که کاربر میتواند با استفاده از آن نمونه های مختلفی از واسط های گرافیکی  ( HMI) را جهت جمع آوری  و نمایش داده پیاده سازی  کند .

کار با این نرم افزار بسیار ساده بوده و طراحی واسط های گرافیکی در آن توسط برنامه نویسی  به زبان G ( گرافیکی ) انجام میشود . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نرم افزار و دانلود جدید ترین ورژن آن ادامه ی مطلب را بخوانید .

در نرم افزار dasylab  کاربر ابتدا باید با استفاده از بلوک های موجود ، واسط گرافیکی مورد نیاز خود را رسم نماید . در این نرم افزار کاربر میتواند از ابزارهای همچون y/i chart ، x/y chart  و chart recorder و سایر بلوک دیاگرام های موجود برای نمایش داده مطابق یک منحنی استفاده کند ، همچنین لوزام اندازه گیری دیجیتال  ( digital meter ) برای نمایش داده در فرمت عددی ، در دسترس کاربر قرار دارد .

در این نرم افزار ابزارهای آنالوگ نیز برای جمع آوری و تبدیل داده تعبیه شده اند .  در تمامی مراحل طراحی راهنمای هوشمند نرم افزار در کنارتان بوده و شما را برای اجرای مرحله های بعدی یاری میکند . dasylab  از ماژول های مختلفی جهت اندازه گیری داده استفاده میکند ، ماژول های  analog and digital input and  output  و trigger functions  و mathematics and statistics functions و FET and digital filters  تعدادی از ماژول های مختلف موجود در این نرم افزار هستند که کاربر با استفاده از آنها میتواند داده های مختلف  آنالوگ و دیجیتال را جمع آوری  کرده ، سیستم های  حلقه باز و حلقه بسته را طراحی  کرده یا یک صفحه ی کنترلری با کلید ها و توابع مختلف ایجاد کند ، در این نرم افزار امکان ذخیره ی داده ی اندازه گیر ی شده برای تحلیل آفلاین نیز وجود دارد .

در این نرم افزار ماژول ها میتوانند توسط ابزارهای استاندارد ساخته شده توسط شرکت های همچون National Instruments و IOTech و  DAP   و  GW Instruments  یا توسط  DAQ ساخته شده توسط شما که به یکی از پورت های استاندارد کامیپوتر ( کارت صدا ( ورودی میکروفون و خروجی بلند گو ) ، پورت RS232  ) متصل خواهد شد ، داده را مابین نرم افزار و ادوت جانبی رد و بدل  کنند . شما میتوانید با مراجعه به راهنمای نرم افزار یا سایت سازنده ی  آن اطلاعات بیشتری را در مورد نرم افزار بدست آورید .

در زیر تصاویری از محیط نرم افزار آورده شده است ،  برای مشاهده ی تصاویر در اندازه ی واقعی بر روی آنها کلیک کنید :

   

 

توجه داشته باشید :

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد