فناوری اطلاعات

آخرین دستاورد فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات

آخرین دستاورد فناوری اطلاعات

تفاوت CRM مایکروسافت با نرم افزارهای دیگر


اگر بخواهیم تفاوت نرم افزار مایکروسافت را با بقیه CRM های دنیا بدانیم و اینکه چرا نرم افزار مایکروسافت رتبه اول CRM های دنیا است. شما اول باید بدانید CRM چیست؟

اولین تفاوتی که بین نرم افزار CRM مایکروسافت با دیگر نرم افزارهای جهان وجود دارد در نام نرم افزار نوشته شده است: Microsoft Dynamics CRM که خود کلمه Dynamics قدرت نرم افزار را دارد بیان میکند. تنها شرکت نرم افزاری که در دنیا قدرت تولید نرم افزار Dynamics را در دنیا دارد غول نرم افزاری جهان یعنی شرکت مایکروسافت.

Dynamics CRM یعنی چه؟

Dynamics به معنی پویا و قابل تغییر بودن نرم افزار است. یعنی شما میتوانید این نرم افزار آنطور که دوست دارید برای کسب و کار خود حالت دهید.
در نرم افزار Dynamics CRM شرکت مایکروسافت یک چارچوبی مشخص کرده است که ستون های نرم افزار به شمار میروند و شما میتوانید بر روی همین ستون ها نرم افزار ایده آل کسب و کار خود را طراحی کنید و بسازید. آنوقت نرم افزار Dynamics CRM کاملا برای شغل شما شخصی سازی شده است. همانند اینکه شما نرم افزاری مخصوص سازمان خود طراحی کرده اید.

چگونه Dynamics CRM برای سازمان ما شخصی سازی میشود؟

مایکروسافت به دلیل قدرت در برنامه نویسی بی نهایت ابزار در این نرم افزار قرار داده است که شما بدون داشتن دانش برنامه نویسی میتوانید از این ابزارها استفاده کنید و نرم افزار را برای خود شخصی سازی کنید. چند مورد از آن را در پائین ذکر میکنیم:
۱- هر کاربر توانایی این را دارد که محیط نرم افزار را برای خود شخصی سازی کند.
۲- هر کاربر توانایی اینرا دارد که گزارشات منحصر بفرد خود را بسازد.
۳- هر کاربر توانایی آنرا دارد که بخشی از کارهای خود را به عهده نرم افزار بسپارد.
۴- و موارد بسیار دیگر…

اگر تجربه شما با نرم افزار حسابداری را وارد این بحث کنیم، شما در نرم افزار حسابداری فقط توانایی آنرا دارید که گزارشات و در محیطی کار کنید که شرکت سازنده نرم افزار حسابداری تعین کرده است. اما در نرم افزار CRM مایکروسافت چنین نیست شاید شما بخواهید در هنگام ورود به نرم افزار ابتدا وارد بخش خاصی که مربوط به شما هست بشوید.

اجرای گردش کار کاملا حرفه ای برای ساماندهی کارها در نرم افزار!

توانایی که در نرم افزار مایکروسافت وجود دارد این است که شما میتوانید لیستی از کارها را در آن تعریف کنید. مثال:

۱- اگر سفارش بالای ۱۰ میلیون بود باید مدیر فروش آنرا تائید کند و سپس به واحد تولید برود.
۲- اگر ایمیلی دریافت شد که موضوع آن دارای چنین کلماتی بود، فلان کارمند فروش را مطلع کن تا بقیه کارها را انجام دهد.
۳- بعد از هر دوره زمانی که من تعریف میکنم اگر مشتریانی چنین ویژگی هایی که من میگویم داشتند نرم افزار تو باید به من بگویی تا یک تماس با آن بگیرم
۴- نرم افزار اگر مشتری قصد خرید از من را داشت و من حواسم نبود در این بازه زمانی که تعریف میکنم به من یادآوری کن
۵- و هزاران کار دیگر که در شغل شما به نظر شما میرسد.

از دیگر تفاوت های نرم افزار مایکروسافت با سایر نرم افزارها

شما در نرم افزار مایکروسافت اجازه دارید بی نهای منو بسازید ، بی نهایت فرم بسازید و تمامی این فرم ها را با نقشه تجاری خود به هم ارتباط دهید. در نرم افزار مایکروسافت فرم های اصلی که مربوط به ساختار علم CRM میشوند کاملا گنجانده شده و حالا شما میتوانید تمامی ریزه کاری های کسب و کار خود را وارد نرم افزار کرده و به همدیگر ارتباط دهید. مثال:

شما همیشه سفارشاتی را از مشتری دریافت میکنید (قابلیت ثبت سفارش در بعضی از نرم افزارهای CRM وجود دارد. ) حال شما میخواهید تمامی مواردی را هم که به این سفارش ربط دارند را وارد سیستم کنید. یعنی میخواهید بدانید کدام باربری این سفارش را میبرد و توسط کدام راننده با چه کامیونی و شماره پلاک و مشخصات راننده و اینکه چه کارمندان و اشخاص دیگری در این سفارش تاثیر گذارند. پرکردن هزینه های جانبی این سفارش و هر موردی که در شغل شما است و به ذهنتان خطور میکند.

به این نکته توجه کنید که CRM یک علم و تکنیک است و صرفا یک نرم افزار نیست. کمپانی اعظم مایکروسافت تمامی نیازهایی که مشاغل میتوانند داشته باشند را محاسبه کرده است و ابزارهایی که لازم است را برای آنها قرار داده تا نرم افزار را با شغل خود سازگار کنند. به همین دلیل شما تمامی ماژول هایی که مربوط به تکنیک CRM است و ابزارهای جانبی برای کارکرد بهتر را در اختیار دارید. متاسفانه بعضی از نرم افزارهای تولید داخل قسمتی از نرم افزار را میفروشند و برای هر قابلیتی که شما بخواهید اضافه کنید مبلغ هنگفتی دریافت میکنند که آنوقت شما نمیتوانید بگوئید CRM دارید باید بگوئید CRM ساختید.

رابط کاربری آسان از ویژگی های Dynamics CRM

مطمئنا همه کارمندان شما با ویندوز کار میکنند و در کنار ویندوز ب نرم افزار آفیس هم کار کرده اند. میخواهید بدانید چه کسانی میتوانند با نرم افزار CRM مایکروسافت کار کنند؟ آنهایی که که بلد هستند با اینترنت کار کنند. چه کسانی میتوانند با CRM مایکروسافت حرفه ای کارکنند؟ آنهای که بلد هستند با نرم افزارهای آفیس همچون Excel و outlook کارکنند.
محیطی کاملا آشنا برای هر کاربر که با مدتی زمان میتواند خود را با نرم افزار عادت دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد