فناوری اطلاعات

آخرین دستاورد فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات

آخرین دستاورد فناوری اطلاعات

فناوری بلاک چین چگونه کار می کند؟

مفهوم فناوری بلاک چین از ترکیب سه فناوری زیرپایه و اصلی به وجود آمده است. هیچ‌کدام از این سه فناوری جدید نیستند بلکه هماهنگی آن‌ها با یکدیگر یک فناوری جدید را تشکیل می‌دهد.

سه اصل در فناوری بلاک چین عبارتند از:

  • ۱) رمزنگاری کلید خصوصی
  • ۲) یک شبکه و دفتر کل توزیع شده
  • ۳) قوانین و یک انگیزه (معمولا مالی) تا کاربران را متقاعد کند برای تایید تراکنش‌ها، نگهداری از سوابق و حفظ امنیت شبکه مشارکت کنند.

کلیدهای رمزنگاری

دو نفر می‌خواهند از طریق اینترنت با یکدیگر تراکنش برقرار کنند.

فناوری بلاک چین چگونه کار می کند؟

هر کدام از آن‌ها دارای یک کلید خصوصی (private key) و یک کلید عمومی (public key) است.

فناوری بلاک چین چگونه کار می کند؟

نقش کلید خصوصی و کلید عمومی در بلاک چین ایجاد یک هویت دیجیتالی امن و مطمئن است. از ترکیب این کلیدها نوعی امضا به نام «امضای دیجیتال» پدید می آید که تا حد زیادی کاربرد و اعتبار دارد. این امضای دیجیتال کنترل مالکیت را امکان پذیر می‌سازد.

اما فقط کنترل بر مالکیت برای برقرار امنیت ارتباطات دیجیتال کافی نیست. در حالی که مشکل هویت با کلیدهای عمومی و خصوصی و امضای دیجیتال حل می‌شود، فعالیت در بلاک چین باید همانگونه که امن است، آزاد باشد و اجازه انجام و تایید تراکنش‌ها به هر کسی داده شود.

این امر با یک شبکه توزیع شده محقق می‌شود.

یک شبکه توزیع شده

فناوری بلاک چین چگونه کار می کند؟

مزیت و نیاز به یک شبکه توزیع شده با مثال «اگر درختی در جنگل بیفتد» بهتر درک می شود. اگر در جنگل درختی بیفتد و با هزاران دوربین لحظه افتادن را ثبت کرده باشیم، مطمئن هستیم و شواهد بصری داریم که درخت افتاده است، حتی اگر جزئیات (چرا یا چگونگی) آن نامشخص باشد. بیشتر ارزش بلاک چین بیت کوین این است که یک شبکه بزرگ دارد. در این شبکه افرادی که اصطلاحا به آن‌ها اعتبارسنج می‌گوییم، مثل کسانی که دوربین دارند، شواهد را ثبت می‌کنند و درباره آن‌ به یک توافق می‌رسند. اما در اینجا به جای دوربین، تایید شواهد بر اساس ریاضیات صورت می‌گیرد.

به بیان ساده، اندازه شبکه در یک بلاک چین برای امنیت آن ضروری است.

این یکی از جذاب ترین ویژگی های بلاک چین بیت کوین است. این شبکه بسیار بزرگ بوده و قدرت محاسباتی بسیار زیادی را جمع آوری کرده است. اکنون که در حال نگارش این مطلب هستیم، بیت کوین با بیش از ۴,۰۰۰,۰۰۰ TH/s قدرت پردازش، از ده ها هزار بانک و شعبه هم توان پردازش بیشتری دارد. اتریوم هم با اینکه که هنوز نوپاست با ۱۳۹ TH/s قدرت پردازش، با شرکت‌های بزرگی رقابت می‌کند.

با ترکیب رمزنگاری (کلیدهای خصوصی و عمومی) و شبکه توزیع شده، شکل فوق‌العاده مفیدی از تعاملات دیجیتال امکان پذیر می‌شود.

بلاک

فناوری بلاک چین چگونه کار می کند؟

محتویات یک بلاک عبارتند از : یک امضای دیجیتال (ترکیبی از کلید خصوصی و عمومی) – برچسب زمانی – اطلاعات

سپس این بلاک بین تمام اعضای شبکه (گره یا نودها) پخش می‌شود.

فناوری بلاک چین چگونه کار می کند؟

انگیزه و اجماع

همانطور که گفتیم بلاک چین برای بقا و حفظ امنیت خود نیاز به افراد مشارکت کننده دارد به همین دلیل باید انگیزه‌ای وجود داشته باشد تا افراد مشارکت کننده جذب شبکه شوند.

به عنوان مثال در بسیاری از بلاک چین‌های باز و عمومی مانند بیت کوین و اتریوم از مفهومی به نام استخراج یا ماینینگ (mining) برای ایجاد انگیزه در حفظ امنیت شبکه استفاده می‌شود.

با ارائه توان پردازش کامپیوتری برای شبکه، کامپیوترها برای بدست آوردن پاسخ یک معادله ریاضی با هم رقابت می‌کنند و به هر کامپیوتر که بتواند پاسخ آن را بدست آورد، پاداش تعلق می گیرد. پس انگیزه دریافت پاداش باعث می شود که افراد توان پردازشی کامپیوترهای خود را در اختیار شبکه قرار دهند. در مورد بیت کوین هدف این است که جلوی خرج کردن دوباره بیت کوین یا به اصطلاح دوبار خرج کردن گرفته شود. با ماینینگ این امر تحقق می‌یابد.

یک بلاک پس از تکمیل شدن به زنجیره‌ای از بلاک‌ها می‌‍پیوندد که به آن بلاک چین می‌گوییم.

در مقاله بیت کوین چگونه کار می‌کند می‌توانید به جزئیات بیشتری از نحوه کار بلاک چین بیت کوین دست پیدا کنید.

عکسی فرضی از زنجیره‌ بلاک‌ها:

فناوری بلاک چین چگونه کار می کند؟

نوع انجام و رسیدن به اجماع و توافق در هر بلاک چین می‌تواند متفاوت باشد. این مسئله به نوع، هدف و قوانین یک بلاک چین بستگی دارد. پروتکل و قوانین بلاک چین هستند که تعیین می‌کنند چه نوع تراکنشی تایید شود و چه تراکنشی تایید نشود همچنین انگیزه و نوع رسیدن به توافق در بلاک چین‌های مختلف متفاوت است.

و اگر بخواهیم تمام توضیحات بالا را در یک عکس خلاصه کنیم:

فناوری بلاک چین چگونه کار می کند؟

 

چگونه ترافیک وب‌سایت را افزایش دهیم: 5 مرحله ساده برای ستاره شدن

برای محتوای خود استراتژی داشته باشید

اگر می‌خواهید ترافیک وبلاگتان را افزایش دهید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید ایجاد محتوای بهتر است. شاید شما این را قبلا هم شنیده باشید  عبارت “محتوا پادشاه است” مثل نقل و نبات همه جا گفته می‌شود. اما ایجاد “محتوای بهتر” فقط درباره کیفیت نیست. این معنی را نیز دارد که باید در مورد محتوای خود استراتژی و بازاریابی داشته باشید.

استراتژی محتوا

موفق‎ترین نوع محتوا، محتوایی است که به یک نیاز خاص پاسخ می‌دهد. به مخاطب خود و آنچه که دوست دارد فکر کنید. این روزها تمام محتواها در یکی از این دو دسته قرار می‌گیرند: سرگرم کننده و تفریحی یا مفید و آموزنده. یکی از آنها را انتخاب کنید و احتمالا شروع خوبی برایتان خواهد بود.

اگر به ایده احتیاج دارید، وب‌سایت کورا(Quora) را چک کنید و ببینید در حوزه موضوع صنعت شما چه سوالات مرتبطی پرسیده می‌شود. از ابزار Buzzsumo استفاده کنید و ببینید دیگران درباره حوزه شما چه چیزهایی نوشته‌اند، سپس چیزی حتی بهتر بسازید. یا از یکی از این هشت تولید کننده موضوع برای وبلاگ استفاده کنید.


مقاله مرتبط: مبانی ایجاد لینک داخلی – Internal Link (و نحوه درست انجام این کار)


وقتی به سراغ سبک محتوا می‌روید، به آمار شوکه کننده، اینفوگرافیک‌ها و ویدئوهای غنی داستانی توجه داشته باشید. چیزهایی ایجاد کنید که مردم به لینک زدن و اشتراک گذاری آن تمایل داشته باشند.

برای وبلاگ خود محتوای همیشه سبز ایجاد کنید

سعی کنید مطمئن شوید که قسمت عمده محتوای شما همیشه سبز است. محتوای همیشه سبز نوعی محتوا است که می‌تواند همواره در وب طالب داشته باشد و در هیچ زمانی از دور خارج نشود. برای مثال، پستی که درباره نامزدهای جایزه اسکار امسال نوشته شده بعد از چند ماه منقضی می‌شود. پستی که درباره برترین فیلم‌های کلاسیک نوشته شده سال‌ها بازدید کننده خواهد داشت و این همان چیزی است که آن را در دایره محتوای همیشه سبز قرار می‌دهد.

مهارت ایجاد تیترهای جذاب

شما به عنوان یک وبلاگ‌نویس، باید همیشه این اطمینان را پیدا کنید که تیترهای شما عالی هستند. عنوان شما همان چیزی است که بازدید کنندگان را به سایت شما کشانده و علاقه او را جلب می‌کند.

حتی برخی اظهار می‌کنند که تیتر شما مهمتر از پست واقعی شما استاگر شما محتوای بسیار خوبی داشته باشید که پشت یک عنوان نامناسب پنهان شده، خیلی زود به افول خواهد رسید. ظاهر همه چیز است و همانطور که شما با لباس خانه در مجلس عروسی شرکت نمی‌کنید، برای ارتقای پست‌های وبلاگ خود نمی‌توانید به عناوین بی‌زرق و برق تکیه کنید.

از اینکه از عناوین متفاوت استفاده کنید نترسید. پست خود را چندین بار با عناوین مختلف به اشتراک بگذارید و ببینید کدام یک بازخورد بهتری دارد.

یک خبرنامه ایجاد کنید تا بهترین پست‌های وبلاگ شما را در دید قرار دهد

ارتقاء باید بخش بزرگی از استراتژی محتوای شما باشد، به این ترتیب پست‌هایی که به سختی برای وبلاگتان ایجاد کردید همان ترافیکی را دریافت خواهند کرد که شما خواهان آن هستید.


مقاله مرتبط: راهنمای کامل استفاده از سرویس خبرنامه MailChimp در وردپرس


یک روش ساده و سریع برای هدایت ترافیک بیشتر به وب‌سایت شما، گرداوری ایمیل برای خبرنامه سایت شما است. وقتی شما این گرداوری را انجام دهید می‎توانید به صورت هفتگی یا ماهانه ایمیل‌هایی حاوی بهترین پست‌هایتان را برای آنها ارسال کنید و بازدید کننده‌هایی که از قبل با سایت شما آشنا هستند را به سایت خود بازگردانید. از آنجا که این کاربران با وبلاگ شما احساس راحتی می‌کنند، این احتمال هم وجود دارد که در بازدید آینده خود از سایت شما کمی بیشتر در آن به کاوش بپردازند. کسی چه می‌داند چه چیزهایی پیدا خواهند کرد؟

2. از کلمات کلیدی نترسید

اگر واقعا می‌خواهید ترافیکی در بازه زمانی طولانی را به وبلاگ خود بکشانید، کلمات کلیدی و سئو باید جزئی از استراتژی شما باشند. امروزه وقتی شما به افراد چیزی را با نام سئو پیشنهاد می‌کنید عصبی می‌شوند اما به خاطر داشته باشید که بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر زمانی خوب است که به درستی اعمال شود. در این صورت حتی بهتر از خوب برایتان نتیجه خواهد داد می‌توان گفت نتیجه فوق‌العاده‌ای خواهد داشت! شما ترافیک مورد نظرتان را از گوگل دریافت می‌کنید و کاربران اطلاعات و پاسخ‌هایی که در وب جستجو می‌کنند را می‌یابند.

پس به کارتان ادامه دهید، پشت بام بایستید و فریاد بزنید “من به کلمات کلیدی اهمیت می‌دهم!” به خودت افتخار کن دوست من.

نکته مهمی که درباره سئو باید به خاطر داشته باشید این است که همه چیزهای خوب از اعتدال برخوردارند.

آیا باید از کلمات کلیدی در متن خود استفاده کنید؟ بله!

آیا باید محتوایتان را از کلمات کلیدی و کوئری‌های جستجو پر کنید؟ نه.

آیا وقتی درباره یک موضوع خاص می‌نویسید باید به پست‌های مرتبط وبلاگ‌های دیگر لینک بزنید؟ بله!

آیا باید آنقدر از لینک استفاده کنید که در تمام خطوط محتوا رنگ آبی لینک به چشم بخورد؟ نه.

آیا باید اجازه دهیم کلمات کلیدی روی طرح کلی پست شما تاثیر گذاشته و به مفهوم پست شما کمک کند؟ بله!

آیا باید کلمات کلیدی و ربات‌های جستجو را نسبت به تجربه کاربر در اولویت قرار دهید؟ نه!

گوگل روزانه به میلیاردها جستجو پاسخ می‌دهد. به ما اعتماد کنید، شما قرار است از کلمات کلیدی استفاده کنید تا قسمت بسیار کوچکی از این رقم را به سمت وبلاگ خود هدایت کنید (تکه کوچکی از این پای بزرگ را از آن خود کنید).

افزایش ترافیک وبلاگ

امروزه که بیش از هر زمان دیگری سایت و تبلیغات آنلاین وجود دارد، همه در حال رقابت برای محبوب‌ترین کلیدواژه‌ها هستند، شما چگونه در این رقابت عمل می‌کنید؟ بله، با کلمات کلیدی بلند!


مقاله مرتبط: 9 مورد از بهترین پلاگین ها و ابزارهای وب برای سئو که باید از آنها استفاده کنید


چرا کلیدواژه‌های بلند برای وبلاگ نویسان اهمیت دارند؟

کلمات کلیدی بلند، عبارات جستجویی هستند که از سه کلمه یا بیشتر تشکیل شده‌اند. هدف قرار دادن این کلمات کلیدی بلند آسان‌تر (و وقتی سخن از PPC به میان می‌آید ارزان‌تر) است زیرا برای این عبارات رقابت کمتری وجود دارد. در واقع هدف قرار دادن کلمات کلیدی بلند تنها شانس شما برای دریافت یک جایگاه خوب در صفحه نتایج گوگل – SERP است.

به عنوان مثال، در صورتی که کسب و کار شما داشتن یک فروشگاه غذای سالم باشد، شاید دوست داشته باشید برای عبارت کلیدی “غذای سالم” رتبه گوگل خود را بالا ببرید. شانس شما در مورد این عبارت می‌تواند زیاد یا کم باشد  عبارت “غذای سالم” یک عبارت نسبتا رقابتی است. با این حال اگر به جای آن روی عباراتی مانند “برنامه‌های غذایی سالم” یا “غذاهای سالم مقرون به صرفه” تمرکز کنید شانس شما برای رتبه گرفتن برای این عبارات طولانی به مقدار چشمگیری بیشتر است.

سئو برای وبلاگ‌نویسان: پیدا کردن کلیدواژه‌های بلند

چطور می‌توان چنین کلمات کلیدی بلند و خوبی پیدا کرد؟ با گوگل شروع کنید. اول یک عبارت را تایپ کنید و ببینید پیشنهادهای اتوماتیک گوگل چه مواردی هستند. از پیشنهاداتی که کشف کردید یادداشت بردارید.

افزایش بازدید سایتسپس چند مورد از آن عبارات را در گوگل جستجو کرده و پس از بارگذاری نتایج به پایین صفحه بروید و پیشنهادات جستجوی مرتبط را یادداشت کنید (این عبارات را در آخر صفحه پیدا می‌کنید).

افزایش بازدید کننده سایتسپس تمام عبارات بلندی که با آن برخورد داشته‌اید را در Google Keyword Planner قرار دهید.

ببینید کدام عبارات بیشترین ترافیک را دارد (همچنین به پیشنهادات دیگر عبارات کلیدی در گوگل هم نگاهی بیندازید) و مواردی که حجم جستجوی بالا و رقابت پایینی دارند را مشخص کنید.

روش‌های افزایش تعداد بازدید کننده سایت

این عبارات بلند برای شما حکم طلا را دارند! سعی کنید برای آن عبارات کلیدی محتوا ایجاد کنید.

پلاگین‌های سئوی وردپرس برای وبلاگ نویسان

چندین پلاگین خوب سئو برای وردپرس وجود دارد که طراحی شده‌اند تا در مورد سئو به وبلاگ نویسان کمک کنند. این پلاگین‌ها به سادگی تنظیمات URL شما را انجام می‌دهند، به شما کمک می‌کنند تا توضیحات متای مناسبی در نظر بگیرید، نقشه‌های سایت را راه‌اندازی می‌کنند و در هدایت سایر جزئیات فنی سئو که ممکن است به طور طبیعی برای وبلاگ نویسان پیش نیاید به شما کمک می‌کنند.

دو مورد محبوب این پلاگین‌ها عبارتند از:

3. گروه‌های مناسب را پیدا کنید: آشیانه مخاطبانتان را شکار کنید

وقتی پای ارتقای وبلاگ شما به میان می‌آید، باید درباره جایی که وقتتان را در آن صرف می‌کنید استراتژی داشته باشید. با اینکه حضور شما در طیف وسیعی از شبکه‌های اجتماعی کار خوبی است، به سرعت متوجه خواهید شد که در همه سایت‌های اجتماعی نمی‌توانید عملکرد خوبی داشته باشید.

جا پایتان را محکم کنید و ببینید کدام شبکه‌های اجتماعی برای شما بهتر هستند.


مقاله مرتبط: عبارت “محتوا پادشاه است” بزرگترین افسانه در سئو است


همانطور که اگر بخواهید یک مرغ ماهیخوار را ببینید باید به ساحل دریا بروید، برای هدایت ترافیک به سوی وبلاگتان نیز باید به جایی بروید که مخاطبان شما آنجا هستند. محل مخاطبان خود را پیدا کنید. شناخت مخاطبان نیز برای ساخت لینک‌های ارجاعی قوی از وب‌سایت‌ها مرتبط یک اصل مهم است.

افزایش ترافیک سایت

برای اینکه ببینید چه وب‌سایت‌هایی بیشترین ترافیک مرجوعی را برایتان ایجاد می‌کند از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. فروم‌ها و سایت‌هایی که مخاطب مورد نظرتان از آن بازدید می‌کند را بیابید و در آن فعال شوید. در صورت لزوم در کامنت‌های وبلاگ یا لینک‌های پست و بحث‌ها شرکت کنید. این کار بزرگی است  نباید به عنوان اسپمی شناخته شوید. شما باید به عنوان یک عضو ارزشمند از اجتماعی که چیزهای شایسته را به اشتراک می‌گذارند شناخته شوید. اگر کسی درباره زمانبندی برنامه وعده‎های غذایی سالم برای هر هفته به مشاوره احتیاج دارد، ادامه بدهید و منابع خود را به آنها نشان دهید! اگر آنها در بحث‌ها با شوخی و مزاح با هم به کشمکش می‌پردازند احتمالا می‌توانید با آنها همراهی کنید.

وقتی مخاطب خود را یافتید وارد میدان شوید

وقتی شبکه اصلی را کشف کردید، آن را کانون تمرکز خود قرار دهید. نیل پاتل اشاره می‌کند که سایت Upworthy علاوه بر استفاده از عناوین کنجکاوی-برانگیز و محتوای احساسی، تعداد کلیدهای به اشتراک گذاری مطلب را روی صفحه را نیز محدود می‌کند.

وجود گزینه‌های بیش از حد جهت به اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه های احتماعی باعث می‌شود کاربران تحت فشار قرار بگیرند. ممکن است فکر کنید وجود انتخاب‌های بیشتر بهتر است اما مطالعات نشان داده که اکثر افراد ترجیح می‌دهند به جای صدها گزینه، انتخاب‌های کمی وجود داشته باشد.

وب‌سایت Upworthy تنها دو دکمه به اشتراک گذاری دارد  فیس‌بوک و توییتر. گزینه‌های به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی را به سایت‌هایی محدود کنید که بیشترین بهره را می‌توانید از آنها ببرید.

افزایش ترافیک ورودی وب‌سایت

ترافیک بیشتری برای وبلاگتان می‌خواهید؟ کافی است درخواست کنید

گاه به دست آوردن چیزی که می‌خواهید با یک درخواست ساده براورده می‌شود. در تحقیقی که توسط Social Bakersصورت گرفت دریافتند کاربرانی که از فالوورهای خود می‌خواهند پست‌هایشان را روی توییتر “ری‌توییت” کنند، به طور متوسط به ازای هر توییت 73.48 ری‌توییت دریافت می‌کنند. کسانی که برای ری‌توییت درخواست نمی‌کنند تنها 2.09 ری‌توییت دریافت می‌کنند.

اگر می‌خواهید مردم محتوای شما را به اشتراک بگذارند، از آنها بخواهید این کار را انجام دهند!

این موضوع درباره تمامی فراخوان‌ها صادق است. با اینکه ممکن است مقصود شما واضح به نظر برسد، تکرار آن عمل برای بازدید کنندگان احتمال پیروی از آن را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

4. برای سرعت و موبایل، سایت خود را بهینه کنید

بازدید کنندگان شما برای بارگزاری سایت زیاد صبر نمی‌کنند. اگر صفحه شما به سرعت بالا نیاید آنها دکمه بازگشت را خواهند فشرد و به گزینه بعدی در لیست گوگل (به رقبای شما) سر می‌زنند.


مقاله مرتبط: طراحی سایت واکنشگرا – Responsive web design چیست و چرا اهمیت دارد؟


آیا می‌خواهید سرعت سایت خود را بررسی کنید؟ مشکلی نیست! Google’s Page Speed Insights tool به شما نمره سرعت می‌دهد، همچنین نکاتی را به شما می‌گوید که می‌تواند به افزایش سرعت سایت شما کمک کند. همچنین مقاله جامع ما را در مورد بهبود عملکرد و افزایش سرعت وردپرس را از دست ندهید.

افزایش سرعت سایت

به همین ترتیب، کاربران مدرن نزدیک به 3 ساعت در روز را با تبلت‌ها یا موبایل‌هایشان صرف می‌کنند. سازگار کردن وبلاگ با موبایل و سایر دیوایس‌ها ضروری است، آن را جدی بگیرید.

5. با دیگران به خوبی رفتار کنید

داشتن رفتار خوب در دنیای آنلاین تاثیر زیادی دارد. اگر شما به دنبال ایجاد ترافیک برای وبلاگ هستید باید رابطه خوبی با سایر وبلاگ نویسان حرفه خود به هم بزنید. گاهی حتی با دشمنان خود یک گروه تشکیل خواهید داد درست مثل بازی تاج و تخت(Game of Thrones).

در وبلاگ‌های دیگر کامنت بگذارید و در اجتماعات متنوع فعال باشید. با واقعه نگاران مهم صنعت خود مصاحبه کنید یا در پست “بهترین … ” (برای مثال 10 وبلاگ برتر در پینترست) سایر وبلاگ نویسان را بگنجانید. وقتی شما از یک وبلاگ‌نویس در پست‌های خود نقل قول می‌آورید یا درباه‌اش مطلبی می‌نویسید، آنها را در یک توییت تگ کرده و اجازه بدهید آنها از این موضوع آگاه شوند. این احتمال وجود دارد که وبلاگ نویس ذکر شده پستی که در آن از او یاد شده را ری‌توییت کرده و به اشتراک بگذارد، در نتیجه به اشتراک گذاری و ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد.

لینک زدن به پست‌های وبلاگ خودتان نیز برای سئو بسیار خوب است، اما اینکه به منابع خارجی هم لینک بزنید خالی از اهمیت نیست. این کار به گوگل این سیگنال را ارسال می‌کند و نشان می‌دهد که شما یک اسپمر نیستید و ارتباط مثبتی بین وبلاگ شما با سایر وبلاگ‌هایی که به آنها لینک زدید وجود دارد. برقراری روابط خوب نیز موجب می‌شود ارائه پست مهمان برایتان بسیار ساده‌تر شود.

از این پنج قاعده پیروی کنید و ببینید که در مدت زمان بسیار کمی می‌توانید ترافیک عظیمی را به سوی وبلاگ خود هدایت کنید!

افزایش بازدید سایت با کمک سئو

تولبار، مخفف این چهار عبارت است: تولید محتوا، بهینه سازی محتوا، ارتباط سازی و رصد.

چهار مرحله روش تولبار به صورت خلاصه چنین است:

۱- تولید محتوا: در هر هفته دو پست برای انتشار در سایت آماده کنید.

۲- بهینه سازی محتوا: پست ها را قبل از انتشار باید بهینه سازی کنید. بهنیه سازی یعنی انجام تنظیماتی روی پست ها که باعث شود گوگل آنها را در رتبه های بالاتری قرار دهد.

۳- ارتباط سازی: پس از انتشار، ممکن است پست ها به رتبه مناسب یا به بازدید دلخواه دست پیدا نکنند.در این صورت، باید کاری کنیم که سایت های معتبر و موفق به پست های ما لینک بدهند.

۴- رصد: در حین انجام فعالیت های بالا، باید به صورت هفتگی آمار بازدید سایت را کنترل کنید.

در ادامه به توضیح کامل هر یک از مراحل گفته شده می پردازیم.

۱- تولید محتوا

در روش تولبار، مهمترین کار شما تولید محتواست. (می بینید که بیشترین حروف در نام این روش، به تولید محتوا اختصاص داده شده است: تول) در کسب و کار اینترنتی، حتی اگر محصولاتمان فیزیکی هم باشد، برای دیده شدن در گوگل باید مرتباً محتوای جدید منتشر کنیم.

برنامه ای بریزید که در هفته، دو پست در سایت تان منتشر کنید. بعد از سه ماه، سایت تان ۲۵ پست خواهد داشت. اگر این پست ها را طبق اصولِ سئو تولید کرده و سپس بهینه سازی کنید، به دست آوردن هزار بازدید کننده آسان می شود.

برنامه ماهانه تولید محتوا

  • انتخاب کلمات کلیدی محوری سایت: برای سایت تان لیستی ۱۰۰ تایی از کلمات کلیدی تهیه کنید. این کار حدوداً  ۴ ساعت طول می کشد. لیست ممکن است در بررسی های بعدی تغییر کند.
  • انتخاب موضوع برای ۸ پست، طبق لیست کلمات کلیدی: هر هفته باید دو پست تولید کنید. بنابراین باید ۸ موضوع برای آن ماه در نظر بگیریم. موضوعات را با مراجعه به لیست کلمات کلیدی استخراج کنید.
  • انتخاب یکی از موضوعات از لیست برای تهیه مطلب درباره آن
  • اختصاص یک کلمه کلیدی از لیست کلمات به آن پست
  • تهیه پیش نویس پست در Word
  • انتخاب تصاویر مناسب 
  • تنظیم حجم و اندازه تصاویر 

۲- بهینه سازی محتوا

تولید محتوای عالی، بسیار خوب است؛ اما کافی نیست. پس از آماده سازی یک پست، و قبل از فشردن دکمه انتشار، باید تنظیماتی روی آن انجام دهیم. به انجام این تنظیمات بر روی پست ها، برای بالابردن رتبه آنها در گوگل و افزایش بازدید، بهینه سازی می گوییم.

دستورالعمل بهینه سازی پست ها

  • نصب یک افزونه سئو ( پیشنهاد ما افزونه Yoast است)
  • کپی کردن متن نوشته از Word به وردپرس
  • انتخاب و بهینه سازی عنوان پست و چک کردن قوانین سئو برای انتخاب عنوان مناسب
  • انتخاب کلیدواژه کانونی و وارد کردن آن در افزونه (کلیدواژه کانونی، همان کلمه کلیدی محوری پست است. البته ممکن است در این مرحله آن را تغییر دهید)
  • نوشتن توضیحات متا در افزونه
  • نوشتن چند برچسب مناسب برای پست
  • اختصاص یک دسته مناسب برای پست
  • چک کردن پیام های افزونه Yoast و رفع مشکلات احتمالی
  • انتشار پست در سایت

۳- ارتباط سازی

در زبان فنی سئو، به فعالیت هایی که باعث می شود به سایت ما لینک داده شود، لینک بیلدینگ گفته می شود. ما به آن ارتباط سازی می گوییم.  اگر پست هایی منتشر کنیم که ارزش به اشتراک گذاری داشته باشد، دیگران به آنها لینک می دهند. این کار علامتی است به گوگل که مطالب ما با ارزش است و باعث افزایش اعتبار و رتبه سایت مان می شود. البته سایت های لینک دهنده باید خود معتبر بوده و حوزه کاری شان مرتبط با سایت ما باشد.

چگونه از دیگران لینک بگیریم؟

روشهای مختلفی برای گرفتن لینک وجود دارد:

  • تولید محتوای با کیفیت:  این روش موثرترین کار در گرفتن لینک است. اگر مطالب ما ارزش خواندن و به اشتراک گذاری داشته باشد، دیگران خودشان به آنها لینک می دهند.
  • نوشتن پست های مهمان:  می توانیم برای سایت ها یا وبلاگ های دیگران مطلب بفرستیم تا با نام خودمان در آنجا منتشر شود. فراموش نکنیم در آخر پست، به سایت خود لینک بدهیم. برای این کار حتماً سایت های معتبر حوزه کاری تان را انتخاب کنید.
  • سایت های دوستان: از آنها بخواهیم به صفحه اول یا یکی از پست های مهم ما لینک بدهند.
  • تبادل لینک: به سایت های همکار پیشنهاد بدهید که بین خود لینک ردوبدل کنید. آنها به سایت شما لینک بدهد و شما به سایت آنها.
  • شبکه های اجتماعی:  محیطی خوب یرای انتشار محتوا هستند. بخشی از پست های خوب سایت را در این شبکه ها منتشر کنید و به آن پست در سایت تان لینک بدهید. یک عکس یا ویدئوی کوتاه و جذاب در اینستاگرام (همراه با لینک) می تواند تعدادی قابل توجه بازدید کننده به سایت بیاورد.

البته از نظر گوگل، شبکه های اجتماعی فیسبوک و گوگل پلاس ارزش بیشتری دارند. توصیه می کنیم برای سایت تان اکانت فیسبوک و گوگل پلاس بسازید. همراه با انتشار پست های هفتگی در سایت، بخشی از آنها را نیز در این دو شبکه به اشتراک بگذارید.

 لینک هایی که از سایت های دیگر می گیرید، باید بهینه سازی شود. یعنی متن آنها شامل کلمه کلیدی محوری پست مقصد باشد. قوانین بهینه سازی لینک را اینجا بخوانید.

۴- رصد

با هر فعالیت سئو، باید مرتباً تاثیر آن را بر سایت خود اندازه گیری کنید. لازم است به صورت هفتگی، آمار بازدید سایت را چک کنید.

ابزارهای تحلیل آمار بازدید سایت

معتبرترین ابزارهای تحلیل ترافیک سایت، مربوط به خود گوگل هستند: گوگل آنالیتک و گوگل وبمستر تولز.

این ابزارهای آنلاین و رایگان، ترافیک ورودی به سایت را به دقت گزارش می کنند. اینکه در هفته یا ماه اخیر چه تعداد بازدید داشتید؛ بازدیدکننده ها از کجا آمده اند؟ از گوگل، سایت های دیگر، یا خودشان مستقیماً وارد سایت شده اند.