فناوری اطلاعات

آخرین دستاورد فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات

آخرین دستاورد فناوری اطلاعات

مایکروسافت لینک

 

تاریخچه مایکروسافت لینک

    شرکت مایکروسافت از سال 2007 با ارائه محصولی بی نظیر با نام Microsoft Office Communicator 2007 را به منظور برقراری ارتباطات درون سازمانی عرضه کرده است و در پی آن با توجه به گستردگی نیاز های سازمانی در بحث ارتباطات به تدریج شرکت مایکروسافت این نرم افزار را بهبود بخشید و در سال 2010 با ارائه نسخه جدید این نرم افزار به نام Microsoft Lync 2010 انقلابی در این عرصه بوجود آورد.
    همچنین در حال حاضر آخرین نسخه این محصول با نام Microsoft Lync 2013 را عرضه کرده و در اختیار عموم قرار داده است. 

    معرفی امکانات Microsoft Lync

      ارتباط لحظه ای با استفاده از :IM با به کارگیری از این قابلیت کاربران می توانند به صورت آنلاین با کاربران دیگر به صورت نفر به نفر یا به صورت چند نفره با هم به گفتگوی نوشتاری پرداخت،و همچنین با توجه به قابلیت Presence از وضعیت افراد مطلع شد. 
      ارتباط با افراد خارج از سازمان : با استفاده از ویژگی Federation این امکان فراهم شده است که دو سازمان بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. همچنین Microsoft Lync قابلیت ارتباط با سرویس های دیگر مانند
      Yahoo messenger, Windows Live, Skype, Google Talk و ... را نیز دارا می باشد.


      Activity Feed  : با استفاده از این قابلیت هر کاربر فعالیت جاری خود را در سازمان مشخص می کند که دیگران می توانند از آن اطلاع یابند.

      Audio Conferencing : کنفرانس صوتی یکی از نیازهای اولیه بسیاری از سازمان ها شده است. با استفاده از Lync Serverکاربران می توانند از طریق کامپیوتر شخصی، وب، تلفن و موبایل در کنفرانس حضور پیدا کنند.

      Dial-In Conferencing : با استفاده از این قابلیت کاربران خارج از سازمان قادرند بدون استفاده از نرم افزار یا سخت افزار خاص و تنها با شماره گیری از طریق خط تلفن در یک کنفرانس صوتی شرکت کنند.

      Desktop Sharing : کاربر را قادر می سازد که همه صفحه نمایش خود یا تنها یک مانیتور خود- زمانی که چند مانیتور وصل است- را به اشتراک بگذارد.

      Application Sharing : کاربر را قادر می ساز که یک برنامه خاص را به جای اشتراک گذاری کل صفحه نمایش، به اشتراک بگذارد.

      Polls : کاربر را قادر می سازدکه یک رای گیری را شروع نماید و افراد حاضر در کنفرانس در این رای گیری شرکت نمایند و نتایج را مشاهده نمایند. این قابلیت یک رای گیری آنلاین را شبیه سازی می کند.


      Whiteboard : با استفاده از Whiteboard می توان یک کلاس واقعی را شبیه سازی کرده و علاوه بر امکانات یک تخته وایت برد امکان این را داشت که آن را در اختیار افراد مختلف قرار داد تا نظرات خود را روی آن بنویسند و به اشتراک قرار دهند.

      Presentation : ارائه ی یک اسلاید شوی PowerPoint به راحتی با این قابلیت صورت می گیرد. این قابلیت یک اتاق کنفرانس واقعی را شبیه سازی می کند. شرکت مایکروسافت با طراحی office web application Server 2013 این امکان را ارائه نموده است تا کاربران بتوانند به راحتی نسبت به ارائه مطالب خود در جلسات ویدئو کنفرانس بپردازند. 

      Mobility : ارتباط در حال حرکت ، با استفاده از نسخه موبایل Lync شما می توانید در زمانی که در حال حرکت هستید به سیستم وصل شوید، ارتباط برقرار کرده و در کنفرانس شرکت کنید. همچنین با این امکان می توانید با کلیه افراد داخل سازمان خود به صورت نوشتاری نیز ارتباط داشته باشید.

      از دست ندادن تماس ها : در حالی که شما پشت میز خود نیستید می توانید تماس های خود را به وسیله Call Forwarding یاSimultaneous Call روی خط تلفن دیگر یا موبایل خود دریافت کنید یا آن تماس را به صندوق صوتی خود منتقل کنید.

      Group Chat : چت چند نفره روی یک موضوع از قبل تعیین شده و ذخیره آن ها در سیستم هر یک از افراد حاضر در این چت، کمک بسزایی به افراد در جلسات و همچنین موضوعات سازمانی می کند. با استفاده از این امکان دیگر نیازی نیست برای یادآوری مطالب جلسه خود سراغ صورت جلسه ها بروید بلکه به راحتی می توانید در پنجره چت مطالب را مطالعه کنید 

      ویدئو کنفرانس در Microsoft Lync

        قابلیت برگزاری جلسات داخل سازمانی به صورت ویدئو کنفرانس باعث می شود جلسات داخل سازمانی در سریع ترین زمان ممکن دایر گردیده و هزینه های یک سازمان را کاهش دهد.
        با استفاده از یک وب کم یا یک تلفن با قابلیت ویدئو می توان در یک کنفرانس ویدویی از هر جای جهان شرکت کرد.
        همچنین با استفاده از قابلتی که Microsoft Lync دارد می توان برای انتقال تصاویر از دوربین های مدار بسته Analog و یا Ip Camera استفاده نمود که با استفاده از این مزیت می توان حاضرین در یک سالن آمفی تئاتر را در یک جلسه مجازی شرکت داد 

        تماس صوتی پیشرفته با Microsoft lync

          ارتباط با استفاده از تلفن در داخل یک سازمان امری ضروری است، با استفاده از Lync Server می توان نیاز یک سازمان به یک سیستم تلفن سانترال را مرتفع کرد.
          با استفاده از این قابلیت می توان به برگزاری جلسات به صورت همزمان صوت و تصویر پرداخت و همچنین با افراد مختلف با دانستن از وضعیت Presence اقدام به مکالمه کرد.
          Lync قابلیت های تلفن های قدیمی شامل hold کردن تماس، انتقال تماس، دایورت کردن تماس، Call Park ،Voice mail، و کنفرانس را دارا می باشد علاوه بر این امکان Simultaneously یا همزمانی دریافت تماس را نیز پشتیبانی می کند . 

          سرویس ویدئو کنفرانس تحت وب (Web Conferencing)

            بسیاری از سازمان ها هنوز از امکان یک وب کنفرانس بهره نبرده اند. Microsoft Lync این امکان را می دهد که یک قرار ملاقات آنلاین تحت وب با امکانات منحصر به فرد Lync مانند application Sharing, Desktop Sharing, power point presentation, Im messaging فراهم گردد همچنین با استفاده از این امکان می توان در زمانی که Lync Client در دسترس نمی باشد و یا از سیستم عاملی استفاده میکنید که امکان نصبClient Lync وجود ندارد به راحتی از طریق Web به جلسات خود بپردازید.

            سرویس Dial to Conference

              بسیاری از اوقات شما به علت مشغله کاری و یا ترافیک درون شهری و یا حتی عدم دسترسی به اینترنت امکان حضور در جلسه را از دست خواهید داد، Microsoft Lync با قابلیت Dial to Conference خود این امکان را به شما می دهد که شما با سیستم کنفرانس با استفاده از تلفن شخصی تماس گرفته و پس از وارد کردن کد مربوط به کنفرانس به صورت اتوماتیک به جلسه خود به صورت صوتی وارد شوید

              همگام سازی، Federation

                زمانی که صحبت از یک راه کار یکپارچه درون سازمانی می شود، ارتباط با سرویس های اینترنتی و همچنین همگام سازی با سرویس های مختلف که در اختیار عموم قرار گرفته است نیز باید در سیستم در نظر گرفته شود .
                با استفاده از Microsoft Lync این امکان در اختیار افراد قرار می گیرد که همزمان با کلیه افراد که در خارج از سازمان شما قرار گرفته اند با استفاده از Client Lync به برقراری ارتباط صوتی ، تصویری و یا نوشتاری با کلیه کاربران اینترنتی که از نرم افزار های مانند Skype, Yahoo, Gtalk استفاده می کنند، پرداخت

                 RCC معادل عبارت Remote Call Control میباشد. این قابلیت در مایکروسافت Lync امکان برقراری ارتباط مابین سیستم های تلفنی مختلف و در نتیجه کنترل تماس های تلفنی را در ابزار Lync Client ارائه میکند. با استفاده از RCC یک کاربر میتواند از طریق نرم افزار Lync Client  تلفن رومیزی خود را مدیریت نماید. برخی از قابلیتهای ارائه شده در RCC به شرح ذیل است :

                  • برقراری تماس
                  • پاسخگویی به تماس
                  • پاسخگویی به تماس با پیغام متنی
                • پاسخگویی به تماس و انتقال آن به دیگران
                • انتقال تمامی تماس ها به شخص یا شماره ای دیگر
                • قرار دادن تماس در حالت انتظار
                • تغییر تماس فعال بین چندین تماس
                • پاسخگویی به یک تماس جدید زمانی که در حال مکالمه هستید (صف انتظار تماس)
                • بهره مندی از قابلیت DTMF
                • ثبت اطلاعات تماس در فایل OneNote

                image

                همچنین مایکروسافت Lync قابلیت های جانبی دیگری نیز به کاربران ارائه میکند :

                • هویت شخص تماس گیرنده به صورت نام و نوع شماره (شرکت، موبایل، منزل) به کاربر دریافت کننده تماس نمایش داده میشود. این قابلیت نیازمند وجود رکورد تماس ورودی در لیست مخاطبین Outlook، لیست مخاطبین Lync و یا در Global Address List  میباشد.
                • تاریخچه ی تماس های ورودی و خروجی قدیمی که در فولدر Conversation History در نرم افزار Outlook ذخیره میشود.
                • اطلاع از تماس های از دست رفته که به ایمیل کاربر در نرم افزار Outlook ارسال میشود و در فولدر Conversation History ذخیره میشود.
                نظرات 0 + ارسال نظر
                برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
                ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد